Med en gennemført videndeling lægger enhver opgave grunden til en mere hurtig og præcis arbejdsgang i fremtiden.

Hos Viden Assistance ser vi videndeling som en måde at arbejde sammen på internt i en videnvirksomhed, som fx en advokatvirksomhed. IT-systemerne og procedurer kommer i anden række i forhold til at medarbejdere og ledelse forpligter sig til at skabe en fælles platform, hvorfra summen af virksomhedens erfaringer kan anvendes som et aktiv af alle i organisationen.

En struktureret videndeling giver en lærende virksomhed, hvor det, der var tidskrævende rutine i går, bliver en automatiseret arbejdsgang i dag. Dermed bruger medarbejderne mindre tid på administration og opgaver, der ikke giver værdi for virksomheden. Videndeling er forholdsvist enkelt at komme i gang med, og det kan gøres uden at virksomheden skal afsætte store midler til hverken implementeringen eller investering i IT-systemer.

Viden Assistance har stor erfaring i at rådgive og implementere systemer til lagring af viden og informationer, og ikke mindst den efterfølgende brug af materialet. Læs på de følgende sider, hvordan vi opbygger vidensystemer i advokatvirksomheder, gennemfører projekterne og samtidig motiverer medarbejderne til at få mest muligt ud af den nye måde at arbejde på.

Inger Toft Thiesen, Proceskonsulent Viden Assistance c Michael Søndergård 2015